Info

Image

Er zijn meerdere voordelen voor het kopen van een laadpaal voor uw elektrische voertuig. Het eerste voordeel is dat je niet meer afhankelijk bent van openbare laadpalen en betaal je gemiddeld 40% minder aan laadkosten. Gemiddeld tarief van elektriciteit op huisaansluitingen is ongeveer € 0,29 per kW terwijl je vaak op een publieke laadpaal al gauw € 0,40 per kW betaalt. Je weet zeker dat je met je eigen laadpaal je elektrische auto altijd kan opladen, wanneer jij dat wil. Daarnaast kan je ervoor zorgen dat je bijna gratis rijdt wanneer je zonnepanelen thuis hebt. Deze energie kan ook gewoon gebruikt worden om je auto op te laden. Dit maakt het gebruiken van je auto nog duurzamer en goedkoper.

WAAROM EEN LAADPAAL

Dankzij een laadpaal kan u wagen tot 8 keer sneller laden dan met een normaal stopcontact. Daarnaast krijgt u duidelijke indicatie van het laadproces te zien op de laadpaal. Klassieke stopcontacten hebben het gevaar van doorbranding bij het overbelasten, daarom is een laadpaal ook veel veiliger. Daarnaast is er weinig onderhoud aan deze duurzame oplossing.

THUIS OF ZAKELIJK GEBRUIK

Een laadpaal thuis zorgt voor een groot gebruiksgemak. Maar ook vele van uw medewerkers of klanten rijden al elektrisch. Geef als bedrijf het goede voorbeeld en zorg voor de juiste infrastructuur op uw parking. Dit zal zeker gewaardeerd worden door uw personeel en bezoekers. Daarnaast is zelfs parkeerbeheer met tarieven bespreekbaar met Ecofusion dankzij onze partners Powerdale en Alfen.

ELEKTRISCH LADEN

Er zijn al meer dan 3 miljoen elektrische wagens ter wereld. Het aandeel blijft stijgen en er zullen 103 nieuwe elektrische modellen lanceren tegen 2020-2021. Heel veel gekende automerken zetten in op elektrisch laden zoals Skoda, Volkswagen, Volvo, Seat, Bently, Audi, Porsche, BMW, Mini, Mercedez, Jaguar, Tesla, Volvo en nog vele anderen. Het rijbereik wordt ook steeds groter met als doelstelling 500 km.

BIJLADEN VERSUS OPLADEN

Het klassieke tanken: mijn benzine/diesel is bijna op daarom tank ik de wagen vol. Maar een elektrische rijstijl benadert u best anders. Daar draait het om bijladen van uw batterij en niet wachten tot deze bijna leeg is. Daarom spreken we over bijladen in plaats van opladen. Maak er een gewoonte van om uw elektrische wagen te laden waar u parkeert: thuis, op het werk, op de parking van uw favoriete winkel of restaurant en gewoon onderweg.

HET BELGISCH ELEKTRISCH NET

Ons land kent historisch gezien twee types gelijkwaardige elektriciteitsnetten: 400 volt-netten en 230 volt-netten. Fluvius installeert al jaren enkel nog 3x400V+N-netten.
De meeste oplaadpalen zijn EU-standaard op 3N400V met nulgeleider. Op deze elektriciteitsnetten is er dus geen enkel probleem.
Op sommige plaatsen in Vlaanderen komt het 3x230V-net nog voor. Op deze elektriciteitsnetten kunnen opladers van bepaalde types elektrische wagens zoals de Renault Zoë en de Smart EQ minder goed werken of zelfs uitvallen.
Maar met de plaatsing van een scheidingstransformator kun je ook op dit net je elektrische wagen zonder problemen opladen.

Wil je weten welk net er in jouw straat ligt? Neem dan contact op met Fluvius via 078 35 35 34.

ONS AANBOD

  • Normale laders voor privé- en (semi-) openbare locaties.
  • Verschillende laadoplossingen (wallbox of laadpaal) met 1 of 2 contactdozen.
  • Volledige installatie en inrichting op locatie.
  • Volledige service tijdens de contractperiode (meer dan de fabrieksgarantie).
  • Proactieve monitoring en 24/7 toegang tot de helpdesk.
  • Verrekening van de laadsessies met derden.
  • Load balancing is in het geval van meerdere laders mogelijk.
  • Huismerken POWERDALE en ALFEN zijn de absolute marktleider.

De oplaadoplossingen van KDI INDUSTRIES helpen u de juiste keuze te maken voor milieuvriendelijke mobiliteit. Met deze krachtige oplaadstation, professionele installatie, hebben wij de juiste oplaadoplossing voor uw e-mobiliteit. Of het nu in uw bedrijf is, als aanbod voor uw klanten of bij u thuis – wij maken het opladen van Elektrische auto’s of plug in hybride eenvoudig, snel en efficiënt.

Image